Återbud - omboka/avboka

Om du vill omboka eller avboka din tid hos oss kan du i det flesta fall göra det själv via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Du kan naturligtvis även ringa eller skicka e-post till din klinik, om det passar dig bättre. Återbud måste lämnas senast 24 timmar innan avtalad tid för att slippa debiteras.

Förhinder - kom ihåg att avboka

Ska du avboka eller ändra en tid hos oss kan du i de flesta fall göra det via 1177 Vårdguidens e-tjänster eller genom att ta direktkontakt med din klinik antingen per telefon eller via e-post.

Återbud ska lämnas senast 24 timmar innan avtalad tid. Utebliven SMS-avisering är ingen giltig orsak till att inte betala för ett uteblivet besök.

Uteblivet besök debiteras

Om du inte kommer på din bokade tid eller om du lämnar sent återbud, får du betala för det planerade besöket. Tänk på att ett uteblivet besök drabbar någon annan som istället kunde fått komma till oss i ditt ställe. Sena återbud och uteblivande debiteras (vuxna 431 kr, barn 100 kr).

1177 Vårdguidens e-tjänster

Klicka här för att logga in på e-tjänserna

Läs mer om e-tjänsterna här. Vill du boka ny tid hos oss på Folktandvården går det i dagsläget tyvärr inte att göra det via e-tjänsterna än så länge, men det är något vi arbetar på.

Publicerat av: Samuelsson, Helen
Uppdaterat: 30 augusti 2017